Din varukorg kommer att tömmas när du byter butik.

Välj din butik

för personlig service och lokalt sortiment

Ett fel har uppstått, vänligen prova igen

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Hittar du inte svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta oss.

Hur lång är leveranstiden?

Du hittar uppskattad leveranstid på varje produktsida. Kom ihåg att den angivna tiden kan avvika beroende på var i landet du bor eller om leverantören skulle ha tillfälligt slut i lager. För exakt info om leveranstid på tapeter kontakta lagret.

Om jag har en specifik fråga - var vänder jag mig? 

För frågor gällande lagersaldon i butik, vänlig kontakta din närmaste Coloramabutik. För frågor gällande Colorama Stockholms e-handel kontakta kundservice.

Kan jag returnera min order? 

För att göra en retur behöver du skriva ut en retursedel som du hittar HÄR och posta den med varorna till Colorama, Siktgatan 11, 162 50 Vällingby (du står själv för frakten). Tänk på att vid köp av tapeter gäller andra villkor vid returer. Här kan du läsa mer om returvillkor för tapeter.

Hur reklamerar jag en vara? 

För att göra en reklamation behöver du mejla in bilder på den skadade varan till oss på stockholm@colorama.se

Jag har fått fel vara, vad gör jag? 

Ring till kundtjänst på 0101-516300 eller mejla oss på stockholm@colorama.se

Var hittar jag returblanketten? 

Klicka HÄR för att komma till blanketten.

Vad kommer frakten att kosta?

Har du angett ditt postnummer i kassan så räknas fraktkostnaden ut automatiskt när du lägger varor i varukorgen. Det billigaste möjliga fraktsättet väljs automatiskt och markeras med en symbol i varukorgen.

Hur levereras min order?

Gratis hemleverans inom Stockholm, levereras med Bring och du får information i förväg om leveransdag och tid. Hämtar du upp i butik kommer butiken att kontakta dig när din order finns redo att hämta ut.

Hur gör jag om jag vill makulera ett köp och vad gäller? 

Ring eller mejla kundtjänst så snart som möjligt. Har din order inte hunnit lämna vårt lager/leverantör kan vi makulera ditt köp direkt. Om ordern däremot redan gått i väg kan vi inte makulera utan måste göra en retur, vår kundtjänst hjälper givetvis till med även detta.

Hjälper ni till att bära in min leverans? 

Vi har ingen inbärningstjänst, utan du bär själv in dina varor. Din order levereras till tomtgräns.

Hur får jag tillbaka min pengar? 

När vi fått din retur och den blivit godkänd får du tillbaka pengarna enligt samma betalningsmetod som du använt vid köpet.

Jag hämtade inte ut min order, den gick i retur - Vad händer nu? 

Om du inte tar emot leveransen eller inte hämtar ut din vara vid speditörens ­­utlämningsställe inom 14 dagar, kommer leveransen att returneras. Du som kund är då skyldig att stå för returfrakten, så tänk på att hämta ut ditt paket i tid.

Vad innebär batchnummer på tapeter?

Batch är viktigt att känna till vid tapetsering, framförallt om du måste komplettera. Tapeter tillverkas i en begränsad mängd åt gången, denna mängd kallas för en batch. När batchen är slut så tillverkas en ny.

Vid varje tillfälle försöker tillverkaren komma så nära en referens som möjligt, men eftersom vi rör oss med materiella produkter så kan det alltid bli mindre skillnader mellan referensen och olika batcher, framför allt färgmässigt men i enstaka fall ändras hela mönstret. Därför är det viktigt att se till att du alltid har samma batchnummer på tapetrullarna om du ska använda dem tillsammans. Batchnumret (som också kan vara bokstäver) står angivet på etiketten på produkten. Mängden i en batch kan variera, från hundratals tapetrullar till ett fåtal om tapeten är gjord på beställning.

Kundsupport E-handel

Varukorg

Säker betalning med kort eller faktura Hemleverans eller hämta i butik
Moms
Totalt pris
Gå till kassan

Dina favoriter